Hallo,
Heb sinds een paar weken af en toe een korte, zeer hevige pijnscheut (enkele seconden) aan een van mijn kiezen. zoiets heb ik nog nooit eerder gevoeld. Wist niet dat kiespijn zo erg kan zijn. Gelukkig is het heel kort. Er zitten daar 1 grote witte vulling en een grote oude amalgaam.
Tandarts is van mening dat het gevoelige tandhalzen zijn. Foto ervan geeft geen ontsteking aan. Koude test normaal , tikken e.d. geen pijn.
Is het logisch dat een gevoelige tandhals zo'n vreselijke scherpe pijn veroorzaken? Omdat de foto helaas geen vulling laat zien; kan het geen lekkende vulling zijn?
Heb sinds een paar weken af en toe een korte, zeer hevige pijnscheut (enkele seconden) aan een van mijn kiezen. zoiets heb ik nog nooit eerder gevoeld. Wist niet dat kiespijn zo erg kan zijn. Gelukkig is het heel kort. Er zitten daar 1 grote witte vulling en een grote oude amalgaam.
Tandarts is van mening dat het gevoelige tandhalzen zijn. Foto ervan geeft geen ontsteking aan. Koude test normaal , tikken e.d. geen pijn.
Is het logisch dat een gevoelige tandhals zo'n vreselijke scherpe pijn veroorzaken? Omdat de foto helaas geen vulling laat zien; kan het geen lekkende vulling zijn?
Re: pijnscheut van gevoelige tandhals
De pijnscheuten zijn dus af en toe, soms dagen lang niet gelukkig. Maar zomaar ineens. Dus ook als ik niets eet of zo. Een keer na het eten van (gepoedersuikerde :P ) oliebollen o.i.d. Maar toen had ik ze dus al op.
Als ik uw reactie goed begrijp is een goede diagnose moeilijk te stellen met deze foto. Een breuk zou best kunnen. De witte vulling is al eens afgebroken en gerepareerd maar dat is op deze foto dus niet te zien.
Een breuk zegt u; bedoelt u een breuk in het glazuur of de vulling? Is er haast bij in zo'n geval?
Ik heb als reactie een afspraak met een andere tandarts gemaakt over 10 dagen, want ik vertrouw het toch niet.
Dat lijkt me juist niet de bedoeling. Moet ik een assistente lastigvallen met een vermoeden dat ik heb? Het is toch veel handiger en sneller als een deskundige hier mij even op de goede weg helpt.
Als een breuk ernstig is zeg het dan gewoon even en laat dat niet aan een assistent over.
Je antwoord is precies het probleem wat ik (en volgens mij vele anderen) ervaren met de tandartshulp. Je wordt toch niet serieus genomen als je wilt meedenken. Ik heb pijn, maak me zorgen, stap over een drempel en ga nu eens wat sneller naar een tandarts dan anders. Vervolgens wordt er een scheve foto gemaakt die onduidelijk is. Nou dat geeft vertrouwen hoor.
En als ik dan hier terechtkom krijg ik nu hetzelfde gevoel als de schooljongen die een domme vraag stelt.
Als het een cracked tooth is zoals dat heet komen we er hier niet verder mee, is zelfs in de stoel heel lastig te vinden vaak, en niet eens altijd.
Ik vind uw wel reactie een beetje misplaatst. Dit forum kan niet 100% sluitende antwoorden geven. Zou ik ook graag anders zien maar dit medium heeft beperkingen. Helaas zie ik meer en meer dat mensen dit beschouwen als een (goedkoop) alternatief op een consult in de stoel bij de tandarts, maar dat is niet zo. Is het niet voor bedoeld en kan ook niet.