Na jaren van wortelkanaalbehandelingen, afbreken van tanden en kiezen, heel veel angst, 3 maandelijkse controle waarbij er bijna elke keer wel wat was, was ik het deze keer moe en ben naar een andere tandarts geweest, die wist mij te vertellen dat mijn tanden in een zeer slechte staat waren, en ik eigenlijk de keuze had tussen een vaste brug (12000 euro) of een gebit rond de 700 euro, volgens hem had ik met een vaste brug geen last meer van onstekingen en zou ik weer fatsoenlijk kunnen eten,mijn zus heeft ook een brug en die heeft wel last van van alles en nog wat.Ik zelf vind het een kostelijke grap, en implaten zouden nog duurder zijn, een ook geen garantie geven.
Heeft iemand hier ervaring mee, ik vind het een moeilijke keuze en heb het ook gehad met die wortelkanaalbehandelingen die de helft van de tijd zelfs niet goed gedaan werden, waardoor ik nog steeds een raar gevoel in mijn kaak blijf houden.Een kunstgebit is ook niet alles, maar dan hoef ik geen angsten meer te hebben van afbrekende tanden, ontstekingen enz.
graag reacties
Heeft iemand hier ervaring mee, ik vind het een moeilijke keuze en heb het ook gehad met die wortelkanaalbehandelingen die de helft van de tijd zelfs niet goed gedaan werden, waardoor ik nog steeds een raar gevoel in mijn kaak blijf houden.Een kunstgebit is ook niet alles, maar dan hoef ik geen angsten meer te hebben van afbrekende tanden, ontstekingen enz.
graag reacties
Re: kiezen tussen gebit of brug
Zeker bij elementen die regelmatig ontstoken zijn?
Als deze elementen verwijdert zijn, en er voldoende tijd tussen zit, lijken goed onderhouden implantaten minder risicovol.
Vooropgesteld dat eigen goede elementen altijd beter zijn.
Maar misschien hebben de technici hier een betere kijk op.
Is 12000 voor een 14? delige brug?
12000 euro is voor de brug boven en onder en dan kon ik nog 2 implantaten van achter laten zetten omdat ik onder geen kiezen meer heb, en aangezien ik hier en op anders forum's veel heb gelezen van mensen die eerst een brug hadden en er nog last van hadden, er alles hebben moeten laten uithalen, en dan nog een kunstgebit, is dat weggegooid geld.
Ik heb inderdaad regelmatig een ontsteking, minimaal 1 keer per jaar, mijn gebit bestaat meer uit vullingen dan uit eigen tanden.
groetjes
En ik zou idd overwegen of dat wel een goede investering is.
Geeft de tandarts zelf niet aan dat het nogal een risico is ?
Hij heeft immers enkel verantwoording voor de constructie.
Gezien u normaal bij uw eigen tandarts onder behandeling bent.
Is het niet beter om een dergelijk plan met uw eigen tandarts te bespreken ?
Als u aangeeft dat graag een toekomst gericht plan wilt?
Hij kent u immers langer en heeft misschien wel een heel ander plan waarbij het eea ook gefaseerd uitgevoerd kan worden om kosten te spreiden.
En met ook eventuele toekomstverwachtingen/problemen rekening kan houden.
Die kent u en het gebit het beste . Ik snap die cowboys nooit die zonder met de ogen te knipperen een dergelijk plan voorstellen zonder zich af te vragen hoe het gebit in deze toestand gekomen is.