Ik gebruik sinds een paar weken de SSRI Citalopram en heb nu last van heel ernstig tandenknarsen s'nachts. Dit is een bekende bijwerking maar ik vroeg mij af of er andere mensen zijn die hier last van hebben gehad tijdens de opbouwfase van een SSRI en hoe lang deze klachten bleven bestaan? Gaat dit na een tijdje vanzelf weg zoals de meeste bijwerkingen van SSRI's of moet ik er rekening mee houden dat dit zo blijft tijdens het gebruik van dit medicijn?
Het geeft echt enorm hoofdpijn s'ochtends en pijn in mijn kaken. Iemand ervaring met doe het zelf bitjes zoals van tandenknarsbitje nl?
Alvast bedankt hopelijk heeft iemand hier ervaring mee!
Het geeft echt enorm hoofdpijn s'ochtends en pijn in mijn kaken. Iemand ervaring met doe het zelf bitjes zoals van tandenknarsbitje nl?
Alvast bedankt hopelijk heeft iemand hier ervaring mee!
Re: Knarsen bij SSRI gebruik
Dus als iemand wel ervaring heeft hiermee dan hoor ik het graag.
Ik heb heftige knarsers gehad die gewoon gave premolaren dwars doormidden hebben geknarsd (dus breuk van kauwvlak tot wortelpunt).
http://www.acta.nl/nl/patienten/veel-gestelde-vragen/orale-kinesiogie-k…
Ik denk dat men op ACTA wel kan vertellen hoe het zit met al dan niet tijdelijk zijn, mij is niet bekend hoe het zit. Ik heb alleen het gevoel dat het niet tijdelijk is, daarnaast is dit soort bijwerkingen altijd erg individueel, wisselt enorm per persoon. Dus zelfs wanneer het in 95% van de gevallen wegtrekt (hopelijk voordat er permanente gebitschade is) kan het best zijn dat jij bij die 5% hoort waar dat niet het geval is...
Ik hoop te bereiken dat je je realiseert hoe ernstig de schade kan zijn als je een afwachtende houding aan gaat nemen.
en dit soort reacties heb ik op een zondagochtend niet nodig... :smt018