Hallo,
Ik ben nieuw hier en alvast dankbaar voor het lezen en hopelijk beantwoorden van mijn (hopelijk) relatief simpele vraag.
Mijn vraag is: mag een mondhygienist een verstandskies trekken?
Bedankt en groet,
Vliegtuigje
Ik ben nieuw hier en alvast dankbaar voor het lezen en hopelijk beantwoorden van mijn (hopelijk) relatief simpele vraag.
Mijn vraag is: mag een mondhygienist een verstandskies trekken?
Bedankt en groet,
Vliegtuigje
Re: Mondhygienist en kiezen trekken.
valt onder de voorbehouden handelingen namelijk.
Vanwaar de vraag ?
Nogmaals bedankt!
Door het door een mh te laten doen begeeft zij zich en ook de mh die eraan meewerkt op zeer glad eis, namelijk eigenlijk een strafbaar feit.
Daar wringt de schoen naar mijn mening. Een mondhygiënist zal nooit aantoonbaar bekwaam zijn.
Dus de tandarts in deze post begeeft zich op glad ijs. Ik zou er niet graag in de stoel liggen voor een extractie.
De mondhygiënist zou deze opdracht moeten weigeren daar hij hier niet bekwaam in is.
Het is voor u niet alleen een kwestie van er niet meer naar toe gaan, maar van toch die stap extra. Laat de IGZ er maar op bezoek gaan denk ik dan, is het goed is er voor betreffende mevrouw niets aan de hand, si het fout is het ter bescherming van de betrokken patiënten (waarvan een deel waarschijnlijk niet beseft dat naar alle waarschijnlijkheid bevoegdheden worden overschreden).