Hallo
Ben vorige week voor een intake bij een tandkliniek geweest.Daar zijn eerst digitale foto's van mijn gebit gemaakt en op aangeven van de tandarts daarna ook een kaak overzichtsfoto.Vanuit deze foto's heeft de tandarts mijn gebit beoordeeld.Zijn oordeel een deel van mijn gebit is niet meer te redden en moet vervangen worden door prothese.Ik heb inderdaad tandvlees problemen.Mijn vraag kan een tandarts door alleen naar foto's te kijken vaststellen dat mijn tanden en kiezen loszitten?Ik heb namelijk zelf niet het idee dat ze erg loszitten.Tweede vraag indien mijn kaakbot aangetast,is trekken van tanden en kiezen en vervangen door kunstgebit de enige optie of zijn er nog andere mogelijkheden.Ik las ook iets over het het herstellen van het kaakbot.Wanneer is dit nog mogelijk?
Ben vorige week voor een intake bij een tandkliniek geweest.Daar zijn eerst digitale foto's van mijn gebit gemaakt en op aangeven van de tandarts daarna ook een kaak overzichtsfoto.Vanuit deze foto's heeft de tandarts mijn gebit beoordeeld.Zijn oordeel een deel van mijn gebit is niet meer te redden en moet vervangen worden door prothese.Ik heb inderdaad tandvlees problemen.Mijn vraag kan een tandarts door alleen naar foto's te kijken vaststellen dat mijn tanden en kiezen loszitten?Ik heb namelijk zelf niet het idee dat ze erg loszitten.Tweede vraag indien mijn kaakbot aangetast,is trekken van tanden en kiezen en vervangen door kunstgebit de enige optie of zijn er nog andere mogelijkheden.Ik las ook iets over het het herstellen van het kaakbot.Wanneer is dit nog mogelijk?
Re: loszittende tanden en kiezen
Die foto is overigens gewoon opvraagbaar. Dat men beslist dit gratis te doen betekent niet dat de wetgeving over dossierinzage en kopie verstrekking ervan niet meer van toepassing is, die geldt nog steeds.
Zegt het al dan niet bloeden van tandvlees iets?Mijn tandvlees bloed niet bij poetsen van tanden of masseren tandvlees met tandenborstel.Mijn tandvlees bloed ook niet tijdens het eten.
Het kan ook best zijn dat ook het tandvlees inmiddels erg teruggetrokken is waardoor er geen echte of heel diepe pockets meer zitten. maar daar heb ik geen info over (beeld in de mond)
Het is erg lastig hier gewoon een reactie/visie op te geven wanneer er zo veel essentiële info mist. gaat niet alleen om een paar foto's, ook zaken als roken bv, voeding, medicatie, algemene gezondheid, speelt allemaal een rol.