Ik heb jaren lang extreem frisdrank gedronken (mee gestopt) en nu tanderosie.
Mijn kiezen (vooral de achterste) zijn helemaal uitgehold.
Er blijft veel eten in zitten en ik moet de broodresten er echt met mijn vingers uithalen.
De tandarts heeft mijn gebit gezien, maar niet echt voorgesteld om het te behandelen.
Is het mogelijk om deze hollingen op te vullen met composiet?
Hoewel ik mijn eetgewoontes heb veranderd ben ik nog steeds erg angstig voor verdere erosie.
Kan composiet het process remmen?
Nog een vraagje: is de hele dag door kauwgum eten misschien ook de oorzaak van mijn versleten kiezen?
Mijn kiezen (vooral de achterste) zijn helemaal uitgehold.
Er blijft veel eten in zitten en ik moet de broodresten er echt met mijn vingers uithalen.
De tandarts heeft mijn gebit gezien, maar niet echt voorgesteld om het te behandelen.
Is het mogelijk om deze hollingen op te vullen met composiet?
Hoewel ik mijn eetgewoontes heb veranderd ben ik nog steeds erg angstig voor verdere erosie.
Kan composiet het process remmen?
Nog een vraagje: is de hele dag door kauwgum eten misschien ook de oorzaak van mijn versleten kiezen?
Re: Erosie kiezen behandelen
Is het ook ter bescherming van verdere erosie/ontstaan van gaatjes?
Ook had ik de nare gewoonte om de hele dag door (tussen het koolzuur drinken door), taaie kauwgum te kauwen tijdens het studeren (dus ruim 6 uur kauwen per dag)
Daar ben ik natuurlijk mee gestopt.
(Ja, ik ben nogal dwangmatig inderdaad)
Ik heb erg last met eten(deels mentaal) en er blijft altijd eten tussen zitten.
De slijtage is vooral uitholling van de kies, dus ik ben bang dat als ik te lang wacht, de dunne zijkantjes ook verdwijnen en dat er dan geen houvast meer is voor composiet.