Hoi allemaal,
Enige tijd geleden, is in mijn onderkaak een tweede premolaar (nummer 35) vrijwel volledig afgebroken, waardoor een implantaat of brug nodig is. Nu lees ik o.a. op deze website dat een brug als nadeel kent dat kaakbot verloren kan gaan. Waar ik echter minder informatie over kan vinden is hoe groot/waarschijnlijk dit kaakbotverlies is en welke complicaties dit met zich kan brengen. Eén van de mogelijke gevolgen waar ik over lees, is dat kaakbotverlies tot een 'ingevallen mond' kan leiden. Is dit juist/waarschijnlijk?
Ik ben overigens 30 jaar oud, mocht dit relevante informatie zijn.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Enige tijd geleden, is in mijn onderkaak een tweede premolaar (nummer 35) vrijwel volledig afgebroken, waardoor een implantaat of brug nodig is. Nu lees ik o.a. op deze website dat een brug als nadeel kent dat kaakbot verloren kan gaan. Waar ik echter minder informatie over kan vinden is hoe groot/waarschijnlijk dit kaakbotverlies is en welke complicaties dit met zich kan brengen. Eén van de mogelijke gevolgen waar ik over lees, is dat kaakbotverlies tot een 'ingevallen mond' kan leiden. Is dit juist/waarschijnlijk?
Ik ben overigens 30 jaar oud, mocht dit relevante informatie zijn.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Botverlies vindt altijd
Als antwoord op Botverlies vindt altijd door Grappa
Botverlies vindt altijd
Bedankt voor uw reactie! Zoals ik het heb begrepen van andere sites, wordt bij het plaatsen van een brugelement op de twee aanliggende tanden/kiezen een kroon geplaatst; is dit wat u bedoelt met het slijpen van deze twee tanden?
Als antwoord op Botverlies vindt altijd door Gebruikersn44m
Botverlies vindt altijd