Hoe sterk zijn gevulde tanden en kiezen nog?

Author:
rbbrt
Posted:
di, 07/25/2017 - 19:58
De titel zegt het al. Ik vraag me af hoe sterk gevulde kiezen en tanden nog zijn? Stel je hebt zowel element 15-16-17 gevuld en daaronder ook 45-46-47, kun je dan nog goed eten en kauwen?

Is de stevigheid nog te vergelijken met echte tanden?

En is er een verschil tussen een 1-vlak of een meervlaksvulling qua stevigheid?
vV

ik zie veel vragen. niet alleen deze, ook andere. misschien vraag je je iets teveel af... Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niet de tijd om dit soort eigenlijk best diepgaande dingen te gaan beantwoorden. antwoorden kan je deels namelijk zelf ook wel bedenken, en wellicht zelf opzoeken (dit forum heeft een zoekfunctie, en anders het www wel.) sorry, klinkt niet aardig allemaal maar er komen belangrijker dingen langs eigenlijk.
wo, 07/26/2017 - 08:22 Permalink
Chris888

Is individueel.
Maar het hoeft geen probleem te zijn. Al mijn 6-en en 7's zijn gevuld, meest 3-vlaks of 2 2-vlaks tegen elkaar aan.. Van mijn vorige en huidige tandarts is nog nooit één vulling vervangen, dat is sinds 1990. Sinds begin jaren 90 gebruik ik niet veel suiker meer en ik eet op de meeste dagen slechts 4-5x per dag iets, en na die tijd zijn er niet veel vullingen meer bijgekomen, paar kleintjes in gaatjes 'tussen' de kiezen.
wo, 07/26/2017 - 08:31 Permalink
rbbrt

Als antwoord op door vV

ik zie veel vragen. niet alleen deze, ook andere. misschien vraag je je iets teveel af... Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niet de tijd om dit soort eigenlijk best diepgaande dingen te gaan beantwoorden. antwoorden kan je deels namelijk zelf ook wel bedenken, en wellicht zelf opzoeken (dit forum heeft een zoekfunctie, en anders het www wel.) sorry, klinkt niet aardig allemaal maar er komen belangrijker dingen langs eigenlijk.

Ik begrijp dat er belangrijkere vragen zijn en ook voorbij komen. Maar de vragen die ik tot noch toe gesteld heb zijn vragen die ik met uitvoerig zoeken (zowel hier als op internet) niet zelf heb kunnen beantwoorden. Het doel van dit forum is (denk ik in ieder geval) toch niet puur de belangrijke vragen stellen? Het lijkt mij eigenlijk dat deze juist (ook) gesteld moeten worden aan de behandelende tandarts omdat hij er dan ook zicht op heeft.
wo, 07/26/2017 - 08:35 Permalink
rbbrt

Als antwoord op door Chris888

Is individueel.
Maar het hoeft geen probleem te zijn. Al mijn 6-en en 7's zijn gevuld, meest 3-vlaks of 2 2-vlaks tegen elkaar aan.. Van mijn vorige en huidige tandarts is nog nooit één vulling vervangen, dat is sinds 1990. Sinds begin jaren 90 gebruik ik niet veel suiker meer en ik eet op de meeste dagen slechts 4-5x per dag iets, en na die tijd zijn er niet veel vullingen meer bijgekomen, paar kleintjes in gaatjes 'tussen' de kiezen.

Met Amalgaan?
wo, 07/26/2017 - 08:35 Permalink