Goedemiddag,
Ik heb bij de 2 kiezen bovenin achter ooit een flapoperatie gehad. Soms heb ik een rager nodig om daar eten tussen uit te halen. Ik doe dat vaak vanuit de binnenkant, op advies van de mondhygiëniste.
Ik doe dat vanmiddag en haal de rager uit mijn mond. Ik doe dat nogal onhandig, waardoor deze tegen mijn rechter voortand aantikt. Het ging voor mijn gevoel best hard. Je haalt toch je hand uit je mond, met meer snelheid dan je zelf denkt. De tand doet nog pijn, klopt een beetje. Het is nu 5 uur geleden.
Kan zoiets kwaad of kan je gebit daartegen?
Groet Djeena
Ik heb bij de 2 kiezen bovenin achter ooit een flapoperatie gehad. Soms heb ik een rager nodig om daar eten tussen uit te halen. Ik doe dat vaak vanuit de binnenkant, op advies van de mondhygiëniste.
Ik doe dat vanmiddag en haal de rager uit mijn mond. Ik doe dat nogal onhandig, waardoor deze tegen mijn rechter voortand aantikt. Het ging voor mijn gevoel best hard. Je haalt toch je hand uit je mond, met meer snelheid dan je zelf denkt. De tand doet nog pijn, klopt een beetje. Het is nu 5 uur geleden.
Kan zoiets kwaad of kan je gebit daartegen?
Groet Djeena
Hoi Djeena, Waarschijnlijk…
Waarschijnlijk sterft de tandzenuw hiervan af. Dat is een langdurig proces. Je kan hiervoor het beste zsm naar de tandarts gaan. Ik had ooit dat er een ijsblokje in mijn mond tegen de achterkant van mijn voortanden aanstootte. Beide tanden zijn verkleurd en afgestorven. Pas dus goed op.
Groetjes
Het gebit kan heel veel…
Als antwoord op Het gebit kan heel veel… door Tandarts_Richa…
De tandarts adviseert het…