Ls,.
Het meningsverschil betreft een factuur die ik heb gekregen voor het repareren van mijn plaatje.
De 1ste keer brak de tand na een week af, Ik heb geen factuur hiervan gezien.
Op mijn 1e dag vakantie in het buitenland brak de voortand weer af. Exaxt 10 dagen na reparatie van de eerste keer.
Vervolgens krijg ik te horen dat er een gesprek met tandarts nodigis om te kijken waar het probleem ligt. Daar waar nodig was alles klaar voor het plaatje muv bleek later mijn voortand want daar hadden ze de wortel laten zitten en moest er toch uit. Weer een maand verder pas plaatje gekregen. . Dus mijn vakantie verziekt om dat een gat in mijn gebit had. Na overleg tandarts blijkt dat ze vergeten zijn mijn wortel eruit te halen bij mijn voortand en nu krijg een rekening van 132 euro reparatiekosten van plaatje. Dit voelt echt alsof het mijn fout is. maar in 2 weken tijd 2x een afbroken tand (die op het plaatje zit) vervolgens geven ze aan dat de wortel eruit moet van die voortand. Terwijl alles al 3 maanden eerder zou zijn voorbereid .. Restanten tand en wortels zijn weg gehaald waar plaatje kwam
Ik vind deze factuur echt niet kunnen, Er bestaan toch iets als een goede leverplicht en zolang dat niet voor elkaar maar de tandarts zelf zijn fouten betalen en niet ik Staat er ook nog mij dat de factuur voor 11 dec betaald moet zijn ongeacht of ik het er mee eens ben. of niet .Sorry maar dir is te onbeschoft voor woorden, . Wat is wijsheid in dit verhaal. Elk vorm van bescherming naar cliënt lijkt er niet te zijn. Op basis van welke grondslag kan ik eisen dat de factuur gecrediteerd.
wordt. Dat Famed met die dreigende taal kan nooit eisen dat ik iets betaal wat ik niet zou horen te betalen. Anders zijn we vogelvrij. U zal gemerkt hebben dat ik rechtvaardigheid belangrijk vind maar daarom ook :de vraag wat is wijsheid
mvg
Albert
Het meningsverschil betreft een factuur die ik heb gekregen voor het repareren van mijn plaatje.
De 1ste keer brak de tand na een week af, Ik heb geen factuur hiervan gezien.
Op mijn 1e dag vakantie in het buitenland brak de voortand weer af. Exaxt 10 dagen na reparatie van de eerste keer.
Vervolgens krijg ik te horen dat er een gesprek met tandarts nodigis om te kijken waar het probleem ligt. Daar waar nodig was alles klaar voor het plaatje muv bleek later mijn voortand want daar hadden ze de wortel laten zitten en moest er toch uit. Weer een maand verder pas plaatje gekregen. . Dus mijn vakantie verziekt om dat een gat in mijn gebit had. Na overleg tandarts blijkt dat ze vergeten zijn mijn wortel eruit te halen bij mijn voortand en nu krijg een rekening van 132 euro reparatiekosten van plaatje. Dit voelt echt alsof het mijn fout is. maar in 2 weken tijd 2x een afbroken tand (die op het plaatje zit) vervolgens geven ze aan dat de wortel eruit moet van die voortand. Terwijl alles al 3 maanden eerder zou zijn voorbereid .. Restanten tand en wortels zijn weg gehaald waar plaatje kwam
Ik vind deze factuur echt niet kunnen, Er bestaan toch iets als een goede leverplicht en zolang dat niet voor elkaar maar de tandarts zelf zijn fouten betalen en niet ik Staat er ook nog mij dat de factuur voor 11 dec betaald moet zijn ongeacht of ik het er mee eens ben. of niet .Sorry maar dir is te onbeschoft voor woorden, . Wat is wijsheid in dit verhaal. Elk vorm van bescherming naar cliënt lijkt er niet te zijn. Op basis van welke grondslag kan ik eisen dat de factuur gecrediteerd.
wordt. Dat Famed met die dreigende taal kan nooit eisen dat ik iets betaal wat ik niet zou horen te betalen. Anders zijn we vogelvrij. U zal gemerkt hebben dat ik rechtvaardigheid belangrijk vind maar daarom ook :de vraag wat is wijsheid
mvg
Albert
Elk verhaal kent twee kanten…
bij gemis aan wederhoor, de…
Dus is er gekeken naar de langere termijn.
Als antwoord op Elk verhaal kent twee kanten… door Tandarts_Richa…
Hartelijk dank voor uw…
Mvg
Albert
Als antwoord op Elk verhaal kent twee kanten… door Tandarts_Richa…
De chronologische volgorde…
1. Gebit gereed gemaakt voor een plaatje . Waaronder 2 wortelkanaalbehandelingen a 500 per stuk die helaas voor niets waren omdat de kiezen toch afbraken. Dat is jammer maar het is niet anders.
Vervolgens tand resten en wortels weggehaald
2. Plaatje gemaakt
3. Na ongeveer 6 a 7 dagen brak de voortand van het plaatje.
4. Plaatje afgegeven bij tandarts en deze werd gerepareerd en kreeg hem een dag later terug.
5. Op 1e dag van mijn vakantie 10 dagen na de eerste reparatie brak hij op precies hetzelfde punt.
6. De tandtechniek man wilde toen eerst overleg met mijn tandarts voordat we verder stappen gingen ondernemen
Uit dit gesprek bleek dat de wortel uit mijn voortand moest.
7. Wortel eruit gehaald
8. 3 weken gewacht ivm genezing en na 3 weken zou het de juiste vorm hebben.
9. Weer een afdruk gemaakt maar nu met het plaatje zonder die voortand
10. een week later plaatje klaar en het is nog steeds goed
De rekening moet voor de 11e deze maand betaald zijn en dat zal ik dan op uw advies wel doen.
Echter vind ik het merkwaardig dat in de automatisering wel een factuur in dispuut kan worden gezet zodat de incassering weet dat ze moeten wachten tot nader order.
Maar goed ik ben echt wel bereid te betalen als het eerlijk is. En zo voelt dit voor mij absoluut niet. Ben al 1000 euro kwijt aan een ingreep die niet had gehoeven. Bij mij wordt de indruk gewekt dat ze kunnen doen wat ze willen en alles maar aan de kant doorgelaten ook al zijn de beslissingen die genomen zijn niet de juiste.
Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb.
Ik hoop dat dit voor u genoeg informatie is. Zo niet dan verneem ik dat graag van u.
Mvg
Albert
VV, In eerste instantie zou…
1- tandresten en wortels…
3- na het trekken slinkt de kaak waardoor er ruimte ontstaat.bij verkeerd druk kan een tand v h plaatje afbreken.
5- kaak slinkt verder, dus er ontstaat weer ruimte met mogelijk gevolg het afbreken.
7- welk wortel...
8- 3 wkn wacht ik vaak ook. Dat is minimaal. De kaak slinkt de eerste 18 maanden het hardst. dus er ontstaat ruimte onder het plaatje.
10-Gelukkig slinkt de kaak niet meer zo hard en gaat het nog goed. Maar ik verwacht dat er weer ruimte ontstaat. Daarom is regelmatig controle van belang.
Welk ingreep bedoelt u dat niet had gehoeven. En welk beslissing is volgens u niet juist genomen. Als het goed is is de behandeling/behandel procedure vooraf uitgelegd en heeft u daarvoor toestemming gegeven. Het laten uitvoeren is m i een vorm v goedkeuren Wij kunnen niet alles zo maar doen. Tenzij mijn cliënt mij de vrije hand geeft omdat ik volkomen word vertrouwd. Welk deskundige heeft jou verteld dat er verkeerde beslissingen genomen zijn. Op welke feiten is beslist dat er niet juist is gehandeld.
Sorry dat ik zo doorvraag Albert maar de manier van handelen lijkt een beetje op het voorbeeld van wat ik soms doe. Betekent niet dat wij geen fouten maken. Het kan ook mij overkomen, nadat ik alle opties heb uitgelegd dat achteraf blijkt dat wij beter de andere optie hadden kunnen kiezen. Dat probeer ik voor je te achterhalen vandaar het doorvragen. Tandheelkunde in Nederland is niet goedkoop ondanks dat Nederland in Europa een v d goedkoopste landen is. Zeker als men prijs/kwaliteit laat mee wegen. Zie je verder uitleg graag tegemoet.
Albert bij twijfel kan je eventueel uw dossier en vragen sturen naar: https://www.allesoverhetgebit.nl/over-ons/tandheelkundig-informatie-pun…
Excuses voor de wat late…
Voordat ik kan antwoorden ik het handig dat ik weet wat een WK behandeling is.
Mvg
Albert
in 1 gaf u aan twee wk…
1. Ja die zijn inderdaad…
Ik hoop dat het nu een helder verhaal voor u is en anders hoor ik wel wat nog niet duidelijk is
Nogmaals dank voor de moeite die u neemt
Gr albert
Hi albert. In mijn voorbeeld…
Als antwoord op Hi albert. In mijn voorbeeld… door Tandarts_Richa…
Ik heb het betaald en laat…
Ik wil u echter ontzettend bedanken voor alle moeite en tijd die u heeft genomen voor een objectief antwoord. Dat die niet mijn gevoel ondersteund is jammer maar hierdoor wel meer inzicht gekregen en begrip al kost dat een aardige cent. Het is toch eigenlijk bizarre dat er zo veel uit je eigen portemonnee betaald moet worden bij zoiets belangrijks als je gebit.
Nogmaals mijn dank ik groot en respecteer de uitkomst.
Mvg
Albert
Daarom zijn er harder…