Hallo iedereen
Binnen een maand krijg ik 6 implantaten in de bovenkaak.
Iemand die zijn of haar ervaringen wil delen? Ik heb het een beetje benauwd.
Konden jullie na de operatie jullie prothese nog dragen?
Hoelang waren jullie arbeidsongeschikt?
Alvast bedankt!
Binnen een maand krijg ik 6 implantaten in de bovenkaak.
Iemand die zijn of haar ervaringen wil delen? Ik heb het een beetje benauwd.
Konden jullie na de operatie jullie prothese nog dragen?
Hoelang waren jullie arbeidsongeschikt?
Alvast bedankt!
Arbeidsongeschikt???. vaak…
Bedankt voor uw reactie. De…
De MK-chirurg plaatst de implantaten onder volledige narcose. Ze sprak over een week arbeidsongeschiktheid. Hier schrok ik best van.
Ik heb inderdaad een jaar gewacht. De prothese op zich stoorde me ook niet dus er zat niet veel haast bij. Ik heb de tijd genomen om te sparen en krijg een nieuw vast gebit.
Laat ik mijn prothese voor of na het implanteren aanpassen? De MK-chirurg sprak over een "rebasing" omdat ze wat bot gaat wegvijlen.
Hoelang hebben de meeste mensen pijn na zo'n ingreep?
Rebasing na behandeling…
Beste Bedankt voor uw…
Bedankt voor uw antwoord.
Plan ik de rebasing de dag na de operatie in ? Of wacht ik een aantal dagen ?
Kan je makkelijk kleven ? Ik neem aan dat er draadjes in mijn mond zullen zitten. Is een kleefpasta dan niet onhygiënisch ?
Groetjes
Kleefpasta wordt in het…
Beste Bedankt voor uw…
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb gisteren bovenaan 4 implantaten gekregen. Ik heb heel weinig klachten. Een week ziekteverlof is inderdaad niet nodig.
Ik heb de chirurg na de operatie niet meer kunnen spreken omdat ze een spoedgeval had. Ik heb vandaag al enkele malen gebeld maar ze heeft het druk. Ik wil graag weten vanaf wanneer ik mijn prothese mag laten aanpassen? Ze zit best los. Heeft u een antwoord op deze vraag? De ene verpleegster zegt te wachten tot de draadjes zijn opgelost, de andere zegt dat het sneller mag..
Alvast bedankt
Update: de chirurg heeft…
In principe zou nu al…
Ik ga donderdag 31 oktober…
sterkte
Bedankt! En bedankt dat u…
Hopelijk lukt de operatie. Volgens het internet zou de slaagkans toch een 85% zijn. Hopelijk heb ik het niet verprutst met mijn neus twee keer te snuiten. Ik wist op dat moment nog niet dat er een sinuslift was gedaan.. Zou ik het merken als het genezingsproces niet verloopt zoals het moet? Ik heb er afgelopen nacht slecht van geslapen..
Het is een advies, beter v…
Dat klopt. Bedankt voor uw…
Bedankt voor uw reactie.
succes
Bedankt! Wanneer denkt u dat…
Wanneer denkt u dat ik terug "normaal" zou kunnen eten? Ik hoop met kerst wel gewoon met iedereen te kunnen mee eten.
Als het definief gebit met…
Bedankt voor uw reactie. Ik…
Ik bedoelde met mijn prothese. Die heb ik al een jaar en ben ik ook gewend. De implantaten moeten nu vastgroeien in het bot, de KC sprak over 5 maanden. Maar ik hoop met kerst toch gewoon te kunnen mee eten zoals altijd? Of moet je echt 5 maanden "plat" eten ?
Ik krijg geen klikgebit maar…
U kunt gewoon met uw…
Beste tandarts Richard, Ik…
Ik ben ondertussen dag 6 na de operatie en ik stel het goed. Ik heb alleen sinds 2 dagen een beetje last van een drukpunt in mijn prothese, voornamelijk na het eten. Laat ik dit bijwerken of wacht ik even af of de zwelling nog zakt? Rebasing is voor eind volgende week.
Groetjes
Nadine
Niet wachten, gaat anders…
6 implantaten
Als je van 89 bent, ben je er vroeg bij met een kunstgebit.....dat ter zijde
Bij mij zijn aankomende maandag, exact een maand geleden alle tanden en kiezen), getrokken en gelijktijdig 6 titanium implantaten geplaatst. Gewoon bij de tandarts en onder plaatselijke verdoving. 4 dagen erna, is de definitieve prothese geplaatst. Dat was wel even pijnlijk, toch nog verdoving. Twee weken thuis geweest (waarvan 1 week thuiswerken) en nu gaat het prima. Ik ben blij dat het gedaan heb. Over 4 maand weer en dan gaan ze kijken of er iets moet worden opgevuld, dat is in 99% van de gevallen het geval, door kaakinslinking. Ik was een ideale patiënt, door goed kaakbot en bij mij hoefde geen bot te worden geïmplanteerd. Het geheel zit goed vast. Mijn tandarts is expert in dit want doet het regelmatig. Daarom sta ik te kijken van de reactie hier: eerst trekken en dan 12 maanden wachten voor het implanteren...merkwaardig.
Vr gr Ab
U hreeft het al aangegeven,,…