Implantaten bovenkaak

Author:
Nadine89
Posted:
do, 09/26/2024 - 17:28
Hallo iedereen

Binnen een maand krijg ik 6 implantaten in de bovenkaak.

Iemand die zijn of haar ervaringen wil delen? Ik heb het een beetje benauwd.

Konden jullie na de operatie jullie prothese nog dragen?

Hoelang waren jullie arbeidsongeschikt?

Alvast bedankt!
Tandarts_Richa…

Arbeidsongeschikt???. vaak niet. Misschien op de dag zelf. U wordt verdoofd dus u voelt dat er gewerkt wordt maar geen pijn anders bij laten verdoven. Uw kunstgebit zal wel aangepast moeten worden. De eerste dgn na implanteren uw prothese ook s'nachts in houden want uw kaak kan opzwellen dan krijgt u hem de volgende dag er niet meer in. Kan dan soms zelfs weken duren voordat de zwelling verminderd is zodat u de prothese in kan doen. Ik wacht meestal min 12 maanden na trekken voordat geimplanteerd wordt.
do, 09/26/2024 - 20:50 Permalink
Nadine89

Bedankt voor uw reactie.
De MK-chirurg plaatst de implantaten onder volledige narcose. Ze sprak over een week arbeidsongeschiktheid. Hier schrok ik best van.
Ik heb inderdaad een jaar gewacht. De prothese op zich stoorde me ook niet dus er zat niet veel haast bij. Ik heb de tijd genomen om te sparen en krijg een nieuw vast gebit.

Laat ik mijn prothese voor of na het implanteren aanpassen? De MK-chirurg sprak over een "rebasing" omdat ze wat bot gaat wegvijlen.

Hoelang hebben de meeste mensen pijn na zo'n ingreep?
do, 09/26/2024 - 20:59 Permalink
Tandarts_Richa…

Rebasing na behandeling. Eventueel kleef pasta gebruiken als het te los is. Ongemak is met pijnstilling te ondrdrukken. Ik geef meestal 4-6 dgn aan. De narcose heeft ook effect dus mogelijk idd een week. Ik heb voor iets anders een narcose gehad en kon twee dgn later aan het werk. Per persoon en ingreep afhankelijk.
do, 09/26/2024 - 22:04 Permalink
Nadine89

Beste
Bedankt voor uw antwoord.
Plan ik de rebasing de dag na de operatie in ? Of wacht ik een aantal dagen ?
Kan je makkelijk kleven ? Ik neem aan dat er draadjes in mijn mond zullen zitten. Is een kleefpasta dan niet onhygiënisch ?

Groetjes
di, 10/15/2024 - 12:00 Permalink