Helse pijn

Author:
Natazzz
Posted:
di, 01/21/2025 - 15:58
Misschien maak ik mezelf gek, maar ik weet even niet meer wat te doen. Een week of 2 geleden had ik af en toe last van kiespijn links onder. Ik liet de kies met rust en dan was er ook geen pijn meer. Afgelopen zaterdagmiddag kreeg ik ineens gigantische kiespijn onder. Niets hielp pcm niet en ibruprofen 400 niet. Niet kunnen slapen van de pijn. Naar de spoedtandarts geweest. Hij heeft getikt op kiezen en niets deed zeer. Hij heeft een foto gemaakt en zegt dat ik een kaakontsteking heb. AB kuur gekregen en zwaardere ibruprofen. Ik slik de maximale dosis pcm en ibro. De pijn leek vandaag iets af te nemen. Echter leek het of ik vandaag bovenin pijn kreeg. Dus ik druk op een kies en een helse pijn. Die nu ook aanhoud. Tandarts gebeld en ze doen niets totdat de ab kuur is afgemaakt. Is dit normaal? Kan het zijn dat ik met de verkeerde omschrijving van de klacht de kuur heb gekregen? Heb ik nu toevallig 2 klachten tegelijk. Kan de pijn van ljnks onder nu ineens rechtsboven zitten? Ik heb even geen idee meer of ik nu uberhaupt AB slik voor het juiste en hoe ik zo snel mogelijk van de pijn afkom of maak ik mezelf gewoon gek?
Attach
Tandarts_Richa…

Altijd de kuur afmaken. Kan zijn dat de pijn lb was maar dat het naar onder uitstraalt waardoor u het anders ervaart. Zou niet weten waarom er niet tijdens een AB kuur gekeken/ behandeld kan worden. Misschien om te zien of de kuur de onsteking onderdrukt (niet wegneemt dus kan terug komen.). Maar lo naar rb dan zijn er mogelijk twee oorzaken. Voor de achterste kies rb voor de dwars liggende verstand kies zou ik een kleine x-foto willen beoordelen. Mogelijk otsteking aan de wortelpunt te zien. Is dat de kies waar u op drukte met reactie pijn?.
di, 01/21/2025 - 18:16 Permalink
Natazzz

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb een typfout gemaakt, ik bedoelde linksboven ipv rechtsboven. De kaakontsteking zou links onder zitten en links boven heb ik nu pijn, ook als ik slik. En zelfs wanneer ik met mijn tong mijn wang naar buiten druk. Als ik zelf de foto bekijk, zie ik geen kaakontsteking, maar ben geen professional natuurlijk. Krijg het idee dat ik verkeerd behandel ben, en snap ook niet dat de tandarts niet wilt kijken
Attach
di, 01/21/2025 - 18:52 Permalink
Natazzz

Dank je wel voor het kijken. De tandarts kijkt niet zolang de kuur nog niet is afgelopen, dus ik hoop vrijdag een afspraak te kunnen maken en dan weet ik hopelijk meer. De pijn is er nog steeds links boven, maar is nu houdbaar. Laten we hopen dat de kuur toch nog iets doet!
wo, 01/22/2025 - 06:43 Permalink
Tandarts_Richa…

De kuur onderdrukt maar haalt de oorzaak niet weg. Dus ook als u verlichting krijgt zou ik het wel laten beoordelen. (x-foto). Ik zou nu al een afspraak maken. Dan maar voor als de kuur afgelopen is als hij niet eerder wil kijken. De oorzaak wordt niet door de kuur weggenomen kunt u aangeven. En als de pijn weg is lijkt het mij juist moeilijker om de oorzaak te vinden lijkt mij.
wo, 01/22/2025 - 11:29 Permalink
Natazzz

De assistente wilde niet eerder een afspraak plannen dan dat de kuur afgelopen was. Vrijdag gebeld, kon smiddags terecht. Bij tikken op de kiezen duidelijk kies 25. Op de foto's niets te zien. Toch opengemaakt en een hele fikse ontsteking! Nu wkb gehad. Pijn is gelijk minder! Hopelijk ben ik er nu vanaf!!
zo, 01/26/2025 - 08:52 Permalink