Goedenavond,
17 oktober is er een kies getrokken. De beste man heeft hiervoor twee spuiten verdoving en een tang gebruikt. Een klassieke H11 zou je zeggen. Ik was in totaal 5 minuten binnen (echt letterlijk).
Tot mijn verbazing kreeg ik een rekening van 166 euro. Code H35 en H90.
Ik heb hierop de tandarts gebeld en gezegd dat ik nogal verbaasd was over deze codes.
In eerste instantie vertelde hij dat ik met deze kies anders naar de kaakchirurg zou hebben moeten gaan. Onzin natuurlijk. Tand zat al een half jaar los, maar veroorzaakte nu pijn.
Later gaf hij toe dat het inderdaad H11 had moeten zijn, maar de H90 bleef staan, want hij had een steriel doekje gebruikt om mijn gezicht af te dekken.
Hierop werd ik natuurlijk wat boos.
De tandarts liet me weten dat ze in vervolg bij mij geen kies meer zouden trekken als dat nodig mocht zijn.😳.
Nu is mijn vraag:
Wat kunnen mijn vervolgstappen zijn? De tandarts is niet voor een gesprek ontvankelijk lijkt het.
Een ander praktijk zoeken??…
Lees wat h90 inhoudt... als dat onterecht gedeclareerd is erop aanspreken.
https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/tari…
Klachtenprocedure
Ik ga sowieso nog een mail sturen natuurlijk. Maar een andere tandarts zoeken vind ik wel jammer. De tandarts is een kundige persoon en heel fijn. Maar als ik er inderdaad niet uit kom, dan zal ik wel anders moeten.
Ps. Mag een tandarts weigeren werk uit te voeren,.zoals hij zelf aangaf? Dus geen kiezen meer trekken, omdat ze dat niet meer willen doen?
Er komen clienten bij mij…
"Als je een klacht hebt over een tandarts, kun je het beste eerst proberen dit met de tandarts zelf te bespreken. Als dat niet werkt, kun je een klacht indienen via de klachtenregeling waar de tandarts bij is aangesloten. Veel tandartsen zijn aangesloten bij de KNMT Klachtenservice (voor tandartsen) of de ONT Klachtenservice (voor tandprothetici). Je kunt ook advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) of de KNMT. ".
H90
Ik zal morgen een nieuwe poging wagen met de tandarts in gesprek te gaan. Heb er weinig hoop in, maar proberen kan altijd.
"Dit tarief kan niet in…
Als ik dit lees moet ik u gelijk geven.
Mailtje van de tandarts
Tevens bericht gekregen van uitschrijving uit de praktijk. 😳
Mag dat zo maar…? Een…
Nee dat mag niet zo maar…
https://knmt.nl/praktijkzaken/patienten-informeren/niet-aangaan-of-beei…
Afloop
Met haar deze casus geheel doorgenomen. Daarop zou ze contact opnemen met desbetreffende tandarts die mij heeft geholpen.
Nog geen 2 uur later werd ik inderdaad gebeld door de tandarts. Hij heeft zijn excuses gemaakt voor de opmerkingen die hij eerder had gegeven. Vertelde dat het die dag een lange dag was geweest en dat ik daarvan de dupe ben geworden, wat absoluut niet had gemoeten.
Ook heeft hij al zijn uitspraken teruggedraaid (zoals het niet meer willen trekken van mijn tanden).
Ik zie voor nu verder af van een officiële klacht, maar zal wel van tandarts wisselen, omdat klanten niet de dupe moeten worden van een lange dag van een tandarts.
Bereid u maar voor...het…
Netjes v uw tandarts om voor zijn misstap verantwoording te nemen. Dat mag, weliswaar pas na uw aandringen, toch geapprecieerd worden. Als de tandarts vaktechnisch goed is zou ik zelf niet v tandarts wisselen maar dat moet u voor uzelf uitmaken.
Reactie van tandarts
Inmiddels ben ik er achter dat er ook gigantisch geknoeid is in mijn dossier, nl al mijn logging gegevens opgevraagd, veelvuldig wissen wijzigen en toevoegen.
Eindrapport “onafhankelijke?” deskundige was uiteraard in voordeel praktijk er was sprake van een “zeldzame complicatie” ze houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd.
Dossier en rapport beide onbruikbaar! Gerechtelijke procedure opstarten is daardoor zinloos.
wat is er aan de hand in tandartsenland?
Wie/wat was de…
https://www.google.com/search?q=klaCHTEN+PROCEDURE+TANDARTS&rlz=1C1…
Ik ben digibeet maat het lukt mij niet achteraf aantekeningen aan te passen. Programma laat het niet toe.
Mijn ervaring is dat er een eerlijk oordeel gegeven wordt. En als je de verschillende klachten naleest...echt niet hand boven het hoofd houden. Maar uitkomst is niet altijd wat men denkt te krijgen..uit emotie.
Nu ben ik wel benieuwd naar uw ervaring. Waarom onbruikbaar??.
Onbruikbaar omdat het is…
De grote tandartsketen heeft de touwtjes in handen en er heerst een angstcultuur.
Steeds meer praktijken…
Nu ben ik nog steeds benieuwd naar uw ervaring.
Wie/wat was de onafhankelijke deskundige??.Heeft u de klachtenprocedure, zoals op de link, gevolgd??.
Heeft u contact opgenomen met de TIP?.
Vandaag nog , als proef, geprobeerd oude gegevens aan te passen... maar dat laat mijn computer programma niet toe.
Sorry maar ik ga hier zeker…
TIP geraadpleegd
Praktijk was geen lid van KNMT keten geeft eigen vage klachtenprocedure en liep ik vaak tegen gesloten deuren ik kwam niet echt verder.
Ik werd totaal niet gehoord, min of meer voor gek verklaard ik zou in de war zijn etc
Mag dat zomaar ?
U hoeft geen namen te noemen…
Als men niet tevreden is zou ik het toch proberen nogmaals uit te praten.
https://www.google.com/search?q=wat+als+ijn+tandarts+geen+klachten+rege…
Wat heeft TIP geadviseerd. Wie/ wat was de onafhankelijke deskundige. U hoeft geen namen te noemen maar ben beniueuwd wat de functie / deskundigheid v d deskundige is.En wat de relatie v d deskundige is tov de tandarts.
Zo kan ik niet beoordelen of…
Wkkgz: Deze wet vereist dat…