Goedenavond,
17 oktober is er een kies getrokken. De beste man heeft hiervoor twee spuiten verdoving en een tang gebruikt. Een klassieke H11 zou je zeggen. Ik was in totaal 5 minuten binnen (echt letterlijk).
Tot mijn verbazing kreeg ik een rekening van 166 euro. Code H35 en H90.
Ik heb hierop de tandarts gebeld en gezegd dat ik nogal verbaasd was over deze codes. 
In eerste instantie vertelde hij dat ik met deze kies anders naar de kaakchirurg zou hebben moeten gaan. Onzin natuurlijk. Tand zat al een half jaar los, maar veroorzaakte nu pijn. 
Later gaf hij toe dat het inderdaad H11 had moeten zijn, maar de H90 bleef staan, want hij had een steriel doekje gebruikt om mijn gezicht af te dekken. 
Hierop werd ik natuurlijk wat boos. 
De tandarts liet me weten dat ze in vervolg bij mij geen kies meer zouden trekken als dat nodig mocht zijn.😳.
Nu is mijn vraag:
Wat kunnen mijn vervolgstappen zijn? De tandarts is niet voor een gesprek ontvankelijk lijkt het.
      
                
    
  
Een ander praktijk zoeken??…
Lees wat h90 inhoudt... als dat onterecht gedeclareerd is erop aanspreken.
https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/tari…
Klachtenprocedure
Ik ga sowieso nog een mail sturen natuurlijk. Maar een andere tandarts zoeken vind ik wel jammer. De tandarts is een kundige persoon en heel fijn. Maar als ik er inderdaad niet uit kom, dan zal ik wel anders moeten.
Ps. Mag een tandarts weigeren werk uit te voeren,.zoals hij zelf aangaf? Dus geen kiezen meer trekken, omdat ze dat niet meer willen doen?
Er komen clienten bij mij…
"Als je een klacht hebt over een tandarts, kun je het beste eerst proberen dit met de tandarts zelf te bespreken. Als dat niet werkt, kun je een klacht indienen via de klachtenregeling waar de tandarts bij is aangesloten. Veel tandartsen zijn aangesloten bij de KNMT Klachtenservice (voor tandartsen) of de ONT Klachtenservice (voor tandprothetici). Je kunt ook advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) of de KNMT. ".
H90
Ik zal morgen een nieuwe poging wagen met de tandarts in gesprek te gaan. Heb er weinig hoop in, maar proberen kan altijd.
"Dit tarief kan niet in…
Als ik dit lees moet ik u gelijk geven.
Mailtje van de tandarts
Tevens bericht gekregen van uitschrijving uit de praktijk. 😳
Mag dat zo maar…? Een…
Nee dat mag niet zo maar…
https://knmt.nl/praktijkzaken/patienten-informeren/niet-aangaan-of-beei…
Afloop
Met haar deze casus geheel doorgenomen. Daarop zou ze contact opnemen met desbetreffende tandarts die mij heeft geholpen.
Nog geen 2 uur later werd ik inderdaad gebeld door de tandarts. Hij heeft zijn excuses gemaakt voor de opmerkingen die hij eerder had gegeven. Vertelde dat het die dag een lange dag was geweest en dat ik daarvan de dupe ben geworden, wat absoluut niet had gemoeten.
Ook heeft hij al zijn uitspraken teruggedraaid (zoals het niet meer willen trekken van mijn tanden).
Ik zie voor nu verder af van een officiële klacht, maar zal wel van tandarts wisselen, omdat klanten niet de dupe moeten worden van een lange dag van een tandarts.
Bereid u maar voor...het…
Netjes v uw tandarts om voor zijn misstap verantwoording te nemen. Dat mag, weliswaar pas na uw aandringen, toch geapprecieerd worden. Als de tandarts vaktechnisch goed is zou ik zelf niet v tandarts wisselen maar dat moet u voor uzelf uitmaken.