Nuanceer slechte waarderingen
Een slechte waardering krijgen is altijd vervelend en kritiek kan zelfs pijnlijk of onterecht zijn. Maar in alle contacten die de praktijk dagelijks heeft kan er altijd een situatie anders lopen dan bedoelt of verwacht. Ook kan een patiënt iets meemaken dat door hem of haar negatief ervaren wordt.
Waarde van kritiek
Bij een negatieve ervaring kan het voor een patiënt goed voelen om van zich af te schrijven. Geschreven kritiek is dan wel openbaar maar ook zichtbaar voor de praktijk. Immers op mondeling gedeelde slechte ervaringen heeft u totaal geen invloed. Vanaf nu kunt u een nuancering plaatsen op waarderingen die worden geplaatst op Tandarts.nl. Vervolgens kan het een leermoment zijn voor de medewerkers in uw praktijk.
Geloofwaardigheid van de overige waarderingen
Het komt ongeloofwaardig over als er alleen lovende kritieken met de hoogste cijfers zijn. Zoals de meeste mensen denken werken inmiddels ook de geavanceerde zoekmachines. Een realistisch beeld geeft meer waarde aan de waarderingen.
Nuancering
Toch kan het soms nodig zijn om een verhaal van een patiënt in een goed perspectief neer te zetten. Alle praktijken krijgen de mogelijkheid om bij de waardering van een patiënt een reactie te plaatsen. U krijgt meteen een mailbericht van Tandarts.nl wanneer een review onder de 6 scoort.
Vanaf heden is het mogelijk voor de patiënt om een waardering per behandelaar te geven. Daarmee volgt u niet alleen de waardering van uw praktijk maar ook van de patiënten per medewerker.
Dit geeft meer inzicht voor u als praktijkhouder en we bouwen deze functie de komende tijd nog verder uit zodat een waardering steeds meer waarde gaat krijgen.