Elke tandartspraktijk, of deze nu gevestigd is in een grote stad of een kleiner dorp, kent zijn eigen uitdagingen. Voor de ene tandarts is de praktijk zó vol dat er een wachtlijst is en voor de ander is mond-tot-mondreclame juist fijn om wat extra aanwas in de wachtruimte te krijgen. Graag delen we met u welke stappen de meest succesvolle praktijken in ons land structureel zetten om zowel online als fysiek goed gevonden te worden. Ook informeren we u graag over de zaken die u zou moeten willen vermijden om zinvol actief te zijn in uw markt.
De do's
1. Blijf online zichtbaar
Hoe druk het ook is in uw praktijk, zorg ervoor dat u zichtbaar blijft door het delen van nieuws over uw praktijk, de start van die nieuwe gespecialiseerde collega of de verhuizing naar dat grotere pand. Dan denken mensen aan uw praktijk als ze een tandarts nodig hebben.
2. Claim uw expertstatus in de markt
U beschikt, samen met uw team, ongetwijfeld over veel kennis. Deel deze kennis actief via uw website, door het leggen van documentatie in de wachtkamer en tijdens de gesprekken met uw patiënten. Op die manier claimt u uw expertstatus en voegt u gevraagd én ongevraagd daadwerkelijk waarde toe aan uw doelgroep.
3. Zorgen voor waarderingen op internet
Wanneer u zelf online zoekt naar een aanbieder van een bepaald product of een specifieke dienst, dan kijkt u vast wel door de mooie marketingverhalen heen. Het lezen van reviews van andere, onafhankelijke consumenten is immers vele malen zinvoller, omdat dit de échte verhalen zijn. Denk eens na over de manier waarop u op dit moment omgaat met het vragen van reviews. Daar liggen wellicht kansen!
Neem contact op
In ons volgende blog delen we een top 3 van don'ts: deze praktische tips helpen u verder op weg om uw praktijk te laten groeien of, wanneer het druk genoeg is, stabiel te laten draaien. Neem gerust contact met ons op als er vragen of opmerkingen zijn. Of lees één van onze andere blogs over relevante onderwerpen voor uw vakgebied.
Auteur: K. Burgers