U mag de deuren van uw praktijk weer openen voor reguliere afspraken. Sinds de aangekondigde maatregelen van het kabinet in de bestrijding van het coronavirus hebben uw patiënten zes weken moeten wachten voordat ze een afspraak bij u konden plannen en in de behandelstoel konden plaatsnemen.
We kunnen ons voorstellen dat u blij bent straks de telefoon weer te horen, want de sluiting van een praktijk leidt hoe dan ook tot omzetverlies voor uw praktijk. Maar het plannen van reguliere afspraken, kan nog wel eens voor flink wat extra telefoontjes en binnenkomende mails zorgen.
Grip op de drukte
Hoe blij u ook bent de telefoon straks weer te horen rinkelen, het is knap lastig meer dan één telefoontje tegelijkertijd te beantwoorden. Hoe voorkomt u lange wachttijden aan de telefoon voor de patiënten en hoe zorgt u zelf voor grip op het plannen van afspraken in de agenda? De button ‘Vraag een afspraak aan’ op uw praktijkpagina op Tandarts.nl zorgt voor minder druk op de ketel. Iedere (nieuwe) patiënt die Tandarts.nl bezoekt en informatie zoekt over een tandartspraktijk, krijgt op de betreffende praktijkpagina de button te zien.
U reageert in eigen tempo
Na het achterlaten van een afspraakverzoek, ontvangt u een notificatie in de mailbox van uw praktijk. In uw eigen tempo kunt u op het moment dat er ruimte is, reageren op de binnengekomen terugbelverzoeken. Dat doet u naast alle telefoontjes die rechtstreeks bij uw praktijk gaan binnenkomen. De button is voor alle tandartspraktijken beschikbaar op Tandarts.nl.
Mensen voelen zich gehoord
Nu de maatregelen van het kabinet nog van kracht zijn, houden mensen zich nog altijd volop bezig met vragen omtrent hun gebit. Dat laat het forum op Tandarts.nl duidelijk zien, waar dagelijks onderwerpen worden besproken. Door mensen nu al in staat te stellen een terugbelverzoek achter te laten, voelen zij zich gehoord en loopt u minder risico vanaf 22 april de telefoon roodgloeiend te hebben staan.
Actuele praktijkpagina
Neemt u nieuwe patiënten aan, of zijn uw openingstijden vanaf 22 april misschien verruimd? Met een geüpdatete praktijkpagina weten patiënten wat uw praktijk voor hen kan betekenen. Bent u van plan de deuren van praktijk over enkele dagen pas weer te openen? In een eerder gepubliceerd blog bespreken we het rendement van een efficiënte tijdsbesteding zo lang tandartspraktijken gesloten zijn.